myschoollife.blogg.se

Den här bloggen skapas i samband med mina studier på Komvux då det krävs inom svenska 3 kursen. Så på den här kommer det bli uppdateringar om skolterminen.

Edgar Allan Poe.

Publicerad 2014-02-26 18:03:00 i pluggande,

Jag sitter på Soleo och håller på med uppgift 5 i svenska 3 och jag har läst igenom ett utdrag av 'Det skvallrande hjärtat' en novell av Edgar Allan Poe. Jag tror iallafall att det är ett utdrag, även om den känns väldigt avslutad och han skrev ju noveller, så det kan faktiskt vara hela... Hmm... Det tål att både tänkas på och ta redas på för uppgiften. Men det jag vill komma fram till med just det här inlägget är att jag har fått en otrolig lust att göra om den här novellen till en teaterpjäs... Det vore helt fantastiskt och den spelas nästan upp i min hjärna som teater redan, komplett med repliker och rekvisita...Jaja, det får väl bli ett senare projekt. Nu ska jag återgå till analysen av texten.

Over'n'out
Jeffien

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela